ТЕЛЕМЕДИЦИНА ВЖЕ В АРСЕНАЛІ ПОСЛУГ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ЛІКАРНІ

Інтернет-технології в медицині особливо важливі там, де відстань є критичним фактором. Саме такою є Чернігівська область, одна із найбільших у країні за розмірами і некомпактним розташуванням населених пунктів. У Чернігівській обласній лікарні налаштовані вирішувати всі ці проблеми сучасними методами – 6 квітня тут запрацював телемедичний центр. Він розпочав роботу з дистанційного консиліуму з Корюківською центральною районною лікарнею.
Як повідомив перший заступник головного лікаря Чернігівської обласної лікарні Валерій Чобітько, довелося залучати спеціалістів обласної лікарні, аби проконсультувати складного пацієнта з деструктивним панкреатитом. Переваги дистанційного методу ще й у тому, що подібні пацієнти складно переносять транспортування, якщо воно взагалі можливе. «Якість інтернет-трансляції нас цілком задовольнила і порадувала. Ми можемо навіть електрокардіограму прочитати через Інтернет», — відзначив Валерій Чобітько. Він, як один із авторів і натхненників проекту комп’ютеризації та інформатизації обласної лікарні, чудово розуміє переваги запровадження телемедицини на сучасному рівні: «Сьогодні вже неможливо бути осторонь і не використовувати цифрові технології, сучасні комунікації, Інтернет. Ми діємо за власною програмою комп’ютеризації нашого закладу, поступово забезпечуємо технічні можливості. На сьогодні у нас близько 200 автоматизованих робочих місць. Тобто ми з будь-якого відділення, де знаходиться хворий, можемо проводити консиліуми через Інтернет». Валерій Чобітько також наголосив на можливості отримувати консультації лікарям від експертів Академії медичних наук, а також проводити дистанційні навчання і медичні конференції.
Програма, що її запроваджують в обласній лікарні, передбачає системний підхід до організації роботи лікарів і персоналу і надання медичних послуг і медичної допомоги. В неї, зокрема, включені локальні протоколи надання медичної допомоги – для так званої «підтримки лікарського рішення» і запобігання лікарської помилки; передбачений захист персональних даних пацієнтів; контроль за якістю надання медичної допомоги із застосуванням спеціальних індикаторів якості – і багато інших напрямків, що дозволяють відповідати сучасним вимогам у сфері охорони здоров’я. Практично необмежені можливі комунікації відкриває запровадження телемедицини, що зрештою працюватиме на підвищення якості і оперативності надання медичних послуг і підвищення рівня кваліфікації медичного персоналу.
Віра Лобановська

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *