Електронні сигарети шкодять вашому здоров’ю: не дайте солодким та фруктовим смакоароматичним добавкам збити себе з пантелику!
Продукти, що виділяються при використанні електронних сигарет, зазвичай містять нікотин та інші токсичні речовини, що завдають шкоди як користувачам, так і оточуючим їх людям, які зазнають вторинного впливу аерозолів. Встановлено, що деякі нібито безнікотинові вироби насправді містять нікотин.
Електронні системи доставки нікотину (ЕСДН), як і тютюнові вироби, несуть небезпеку для здоров’я. Рівень ризику, пов’язаного з використанням ЕСДН або тютюнових виробів, як правило, залежить від ряду факторів, зумовлених як особливостями виробу, так і індивідуальними характеристиками споживача. До таких факторів відносяться тип та характеристики виробу, спосіб, у тому числі частота, його використання, методи виробництва виробу, характер затяжок, використання виробу дітьми та підлітками, не схильними до куріння цигарок, вживання одночасно з іншими тютюновими виробами (подвійне або множинне використання), а також частка дітей та підлітків, які переходять на курильні вироби після експериментування з ЕСДН.
Згідно повідомлення Всесвітньої організації охорони здоров’я надходить все більше даних про те, що використання ЕСДН може супроводжуватися пошкодженням легеневої тканини. Використання електронних сигарет також пов’язували з випадками ушкодження легень у Сполучених Штатах. Це описується Центрами з контролю та профілактики захворювань США (ЦКПЗ) як «пошкодження легень, пов’язане з електронними сигаретами або вейпінгом» (EVALI). За даними низки недавніх досліджень, використання ЕСДН може підвищувати ризик розвитку серцево-судинних захворювань. Вплив нікотину на організм вагітних жінок має негативні наслідки для здоров’я плода. Крім того, нікотин – речовина, що викликає сильну залежність та згубно впливає на розвиток головного мозку підлітків.
Виробники тютюнової продукції для залучення молоді до вживання їх товару використовують різноманітні маркетингові хитрощі, однією з яких є додавання ароматичних добавок. Тютюнові вироби, такі як бездимний та кальянний тютюн, пропонуються з різними фруктовими ароматичними добавками та підсолоджувачами, які можуть зробити їх більш привабливими для некурців та маскувати різкий смак тютюну. За даними дослідників, сьогодні на ринку існує понад 1500 ароматизаторів для електронних сигарет, включаючи ті, що приваблюють юних споживачів, наприклад, «солодка вата» та «мармеладні ведмедики». Реклама ароматизованих виробів підвищує їхню привабливість і підштовхує дітей та підлітків до того, щоб купити і спробувати нікотиновмісну продукцію. Окрім того, деякі компанії, пов’язані з виробництвом ЕСДН, для просування продукції з солодкими смакоароматичними добавками використовують знайомі та привабливі для дітей образи з мультфільмів, наприклад, єдинорогів тощо.
Підлітки більш схильні до того, щоб долучитися до вживання тютюну, якщо вони не обізнані про тактику, яку застосовують тютюнові та інші пов’язані з ними галузі промисловості з метою навмисного залучення молодих людей у вживання нікотинових та тютюнових виробів. Якщо підлітки не мають навичок та вмінь для рішучої відмови від вживання таких виробів, вони можуть погодитися спробувати їх, особливо якщо пропозиції надходять під тиском однолітків, під впливом реклами, стимулювання продажів та спонсорства тощо.
Останнім часом молодіжні групи у всьому світі активно працюють над тим, щоб викривати тактику тютюнової промисловості та пропагувати ефективні заходи боротьби проти тютюну, оберігаючи від нього себе та свої спільноти. Тож відмовимося від споживання тютюнових виробів та скажімо виробникам тютюну: «Наші легені – НЕ ПРОДАЮТЬСЯ!».