Комунікаційна кампанія до Всесвітнього дня без тютюну за підтримки Неприбуткової Наукової Організації «Vital Strategies» (США)
04.05.2021Новини
Бекграунд
ВООЗ оголосила про річну комунікаційну кампанію “Commit to Quit”, що і є темою Всесвітнього дня без тютюну 2021.
В парламенті зареєстровано комплексний антитютюновий законопроєкт 4358, який ґрунтується на передовому світовому досвіді боротьби з курінням та відповідає міжнародним стандартам, зокрема, Рамковій Конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну. Нормами законопроєкту в т.ч. передбачено законодавче регулювання нових виробів для куріння — тютюнових пристроїв для електричного нагрівання та е-сигарет на рівні з класичними тютюновими виробами.
Проблема
- Вживання тютюну є ключовим фактором виникнення неінфекційних хвороб в Україні, наслідком яких є передчасна втрата працездатності та смертність. Відповідно до результатів дослідження STEPS (2019 р.) поширеність куріння в Україні є високою – більше третини населення (34%) віком 18-69 років є курцями.
- На фоні глобального зменшення престижності куріння, тютюнова індустрія знаходить нові шляхи, аби знову перетворити згубну залежність на тренд за допомогою креативних маніпулятивних підходів. Саме тому маркетинг нових тютюнових продуктів є особливо агресивним. Аби нав’язати людям нову парадигму куріння, тютюнові компанії хитро оминають законодавчі норми та протидіють посиленню антитютюнового законодавства. Як наслідок, за результатами порівняння двох досліджень Омнібус, проведених у 2019 р. та у 2020 р., в Україні серед чоловіків частка курців електронних сигарет за рік збільшилась з 3,9% до 6,4%, а серед жінок цей показник зріс з 5,8% до 13,2% відповідно. Курців ТВЕНів також побільшало – серед чоловіків з 1,5% до 6,1%, а серед жінок – з 3,4% до 10,5%.
- Курці мають вищий ризик інфікуватися COVID-19 та вищий ризик ускладнень та смерті при інфікуванні COVID-19
- Припинення вживання тютюнових виробів є непростим завданням, особливо з урахуванням додаткових соціальних та економічних стресів, які виникли в результаті пандемії. В Україні частка дорослих курців, які успішно кидають курити, складає лише 1,2%, хоча більш ніж половина тих, хто вживає тютюн, хочуть позбутися своєї залежності. Кинути курити самотужки може бути досить складно, а от професійна допомога суттєво підвищує шанси на успіх.
Назва кампанії
Кидай курити зараз!
Організатори
ГО “Життя”
Центр громадського здоров’я
Мета кампанії
Мотивація курців кинути курити за допомогою:
- підвищення обізнаності про те, що курці мають більший ризик серйозних захворювань або смерті від COVID-19;
- мобілізації лікарів та медичних спільнот для заохочення пацієнтів-курців кинути зараз.