ІНФОРМАЦІЙНА КАМПАНІЯ – ВПРОВАДЖЕННЯ Е-РЕЦЕПТА. ПИТАННЯ – ВІДПОВІДІ
Як придбати рецептурний препарат за рецептом?
- Щоб отримати електронний рецепт необхідно обовʼязково звернутися до лікаря. На прийомі у лікаря пацієнт обирає, за яким рецептом він бажає придбати ліки в аптеці – електронним чи паперовим.
- Виписати е-рецепт зможе лікар будь-якої спеціальності державної, комунальної чи приватної клініки або ж лікар-ФОП. Для цього закладу не обовʼязково співпрацювати з НСЗУ.
- Такий е-рецепт можна буде отримати незалежно від наявності декларації з сімейним лікарем, але пацієнт має бути обов’язково зареєстрований в ЕСОЗ – це може зробити будь-який лікар, що працює в системі.
- Під час огляду лікар сформує електронне призначення, вказавши діючу речовину, дозування, тривалість курсу та інструкції з прийому ліків.
- А у разі тривалого лікування хронічних захворювань, за потреби продовжити лікування чи профілактику, повторний електронний рецепт на потрібні ліки можна буде отримати, звернувшись до лікаря дистанційно.
- Разом із випискою е-рецепта пацієнт отримає номер електронного рецепта та унікальний код підтвердження, які він має повідомити фармацевту в аптеці для отримання ліків. Пацієнти, які не мають мобільного телефону, або за потреби зможуть отримати у лікаря друковану інформаційну пам’ятку з деталями призначення, номером рецепта та кодом для погашення такого рецепта.
- Отримати ліки за е-рецептом можна у будь-якій аптеці. Для цього згідно з вимогами законодавства всі аптечні заклади мають зареєструватися та почати працювати в ЕСОЗ. При цьому обираючи е-рецепт, пацієнт підтверджує, що володіє інформацією про те, в якій аптеці він зможе придбати ліки за е-рецептом.
- Пацієнт може погасити такий рецепт в аптеці протягом 30 днів чи 10 днів в залежності від групи ліків, на яку виписано рецепт. Для погашення достатньо повідомити фармацевту номер рецепта та код його погашення. Будьте здорові!
Чи можна придбати рецептурні ліки за паперовим рецептом?
Так, на перехідному періоді пацієнт на прийомі може обрати, за яким рецептом йому зручніше отримати ліки – електронним чи паперовим. Це дозволить отримати ліки в аптеці у зручний для пацієнта спосіб. При цьому обираючи е-рецепт, пацієнт підтверджує, що володіє інформацією про те, в якій аптеці він зможе придбати ліки за е-рецептом.
Водночас якщо лікар, до якого звернувся пацієнт, не має технічної можливості виписати електронний рецепт (відсутнє світло чи Інтернет), то після проведеного огляду та діагностики лікар випише пацієнту паперовий рецепт (форма бланка ф-1 або ф-3 відповідно до групи ліків), що містить необхідну інформацію про призначення, тобто діючу речовину препарату, дозування, тривалість лікування та рекомендації до прийому.
Пацієнт зможе придбати необхідний препарат, звернувшись до аптеки та предʼявити паперовий рецепт.
Який документ мені видасть лікар як підтвердження виписки рецепта?
Зазвичай підтвердженням виписки е-рецепта на рецептурний лікарський засіб є смс-повідомлення з номером рецепта та кодом його погашення.
Додатково при виписці е-рецепта лікар або медсестра може на вимогу пацієнта надрукувати інформаційну довідку, що містить інформацію про рецепт, діючу речовину препарату, дозування, тривалість лікування та рекомендації до прийому.
Що таке інформаційна довідка та чи обовʼязкова вона для отримання ліків за рецептом?
Інформаційна довідка – документ, що містить всю необхідну інформацію для пацієнта про призначення, лікаря, що виписав рецепт, заклад, сигнатуру та ін. Ця довідка є допоміжним документом, яку лікар може надрукувати пацієнту або ж пацієнт може отримати електронну версію цієї довідки в медичній інформаційній системі. При цьому довідка також містить відповідний код та штрих-код для погашення рецепта для пацієнтів, які при реєстрації в ЕСОЗ обрали інший метод автентифікації. Так пацієнти без телефона зможуть погасити рецепт та придбати необхідні ліки в аптеці.
Що робити, якщо пацієнт не отримав СМС із кодом рецепта?
Така ситуація можлива з кількох причин:
- Якщо при реєстрації пацієнт вказав неправильний номер телефону або ж втратив доступ до цього номеру телефону. В такому разі необхідно змінити метод автентифікації в ЕСОЗ. Це можна зробити, подавши заявку на зміну метода аутентифікації в ЕСОЗ до НСЗУ через онлайн-форму на сайті на сайті: https://service.e-health.gov.ua/gromadyanam/koristuvacham-ecoz/authentication-form
- Якщо при реєстрації пацієнт обрав офлайн- метод автентифікації (тобто через документи). В такому разі лікар має надрукувати пацієнту інформаційну памʼятку до рецепта, яка містить номер рецепта та код його погашення. Разом з тим пацієнт також може змінити метод автентифікації через відповідну заявку в НСЗУ, щоби СМС-повідомлення від системи (зокрема і рецепти) приходили йому на телефон.
- Якщо є затримка чи інша технічна помилка. В такому разі лікар має відправити смс повторно, але не більше 3 разів.
Що робити, якщо пацієнт випадково видалив СМС із кодом рецепта?
Якщо після отримання е-рецепта ви випадково видалили смс із номером рецепта та кодом його погашення, необхідно звернутися до лікаря, який зробив вам призначення для того, щоб лікар повторно сформував запит на смс на ваш номер. Це можна зробити, наприклад, зателефонувавши лікареві, або написавши йому в доступний месенджер.
Що міститиме інформаційна довідка для пацієнта?
При виписуванні електронного рецепта лікар за потреби може надрукувати пацієнтові інформаційну довідку, яка міститиме:
- 16-значний код – номер рецепта;
- штрих-код для сканування;
- дату виписки рецепта та кінцеву дату;
- прізвище та інші відомості про пацієнта;
- назву лікарського засобу;
- кількість лікарського засобу;
- термін лікування пацієнта та сигнатуру;
- відомості про лікаря та його контакти;
- інформацію про заклад охорони здоровʼя, в якому працює лікар.
Лікар не роздрукував довідку через відсутність принтера чи іншу причину/Пацієнт загубив довідку. Що робити?
Інформаційна довідка є допоміжним інструментом для пацієнта та не є обовʼязковою для погашення рецепта в аптеці. Для цього лише достатньо назвати фармацевту номер рецепта та код його погашення, що надійшов вам в СМС.
Що робити, якщо лікар забув поставити підпис та печатку на інформаційній довідці?
Інформаційна довідка є допоміжним інструментом для пацієнта та не є обовʼязковою для погашення рецепта в аптеці. Ставити підпис та печатку лікаря на довідці НЕ потрібно.
Чи буде мій е-рецепт в мобільному додатку пацієнта в МІС?
Деякі медичні інформаційні системи (МІС), в яких працюють лікарі, забезпечують функціонал пацієнтського кабінету. Зверніться до свого лікаря та уточніть, яку саме МІС він використовує. Перевірте в інтернеті чи каталозі застосунків на своєму мобільному, чи має такий МІС пацієнтський додаток. Завантажте додаток та ознайомтесь з його можливостями.
Протягом якого часу потрібно погасити рецепт в аптеці?
Пацієнт може погасити електронний рецепт в аптеці протягом 30 днів та протягом 10 днів, якщо це наркотичний (психотропний) лікарський засіб. Термін дії такого рецепта буде вказаний в інформаційній довідці до електронного рецепта, яку лікар за потреби може вам надрукувати, або в кабінеті вашої МІС.